Emelies födelsedagshelg!


Japp...i fredes fyllde emelie 20! weeehaaa!! :)

O jag var med o firade henne både fredan o lördan! :)

På fredan var vi hemma hos hennes mamma, med släkten som gäster, o jag o malin med såklart :D


image234

o här har vi henne! världens vackraste fördelsedagsbarn!!! :D


image235

o här är vi båda två!

sen blev det väääärldens godaste smörgåstårta! jag skojar inte...har nog aldrig ätit nån så god i hela mitt liv!!! guud så gött!!!


image238


o sen blev det rysk banantårta med...fast det är inte riktigt min grej så jag fick avstå :) haha...men den såg god ut vill jag lova :)


image237

o efter det blev det ju lite lambo på emelie såklart, eller som hon säger: upp på huvve, upp på huvve! haha!!

sen skulle vi shotta med...o emelies goa moster lärde oss en ny grej!
om tequilan har tagit slut, så kan man ta cognac istället...o man tar en hel citronskiva o på den så tar man halva delen kaffe o andra halvan socker...o sen viker man ihop citronskivan o biter av hela o sen tar man cognacen!
hu...speciell men helt okej!


image240

här tar vi först citronen...


image241

...o sen cognacen! :) (eller heter det konjak kanske...jaja struntsamma)


image242

här shottas ännu en!


image243

uschiamej...ser inte så gott ut här... men kolla in millas min!! bästa bilden hittills :)


image244

sen kom grabbsen o hälsade på...totte robin o strömblad.. hihi va kul! :)


image245

härlig bild...kul att alla är med...utom emelie!! hahha :)

sen blev det utgång...vid efter ett..vaddå sent?? men men...tills idas (usch emelie...vi skulle inte gått dit...)
haha...det var allt från skor på baren till "hemliga" lappar!! hahah...men men...o sen till b&b såklart! :)

där vi lyckades komma ifrån varandra...som vanligt då...men sen slöts vi upp igen...jag o emelie iallafall...de andra åkte på annat håll....

men då hade emelie träffat nån...så vi följde med på efterfest!
o vilken efterfest sen....jag somnade ganska snabbt i hans soffa..
men sen...på morgonen så väcker emelie mej lite försiktigt o då säger jag med ett halvöppet öga:
vafan e vi?
vilket emelie tyckte va skiiitkul, för det lät som jag sa: vafan e evy?
hahaha....o sen kan man säga att vi körde med det heeeeeeela tiden!!!
herregud va roligt!!!! :)
haha...sen gick vi hem till emelie o sov lite till o sen var det dags att sticka till janne, hennes pappa, o fixa inför kvällen hemma hos honom, då vi skulle fira henne med alla vänner! :)

så ja...när vi satt där o fixade, så skulle vi skriva lappar till alla gäster som man sätter på glasen...där det står deras namn....men vi villle inte ha deras riktiga namn utan vi tog sånt som dem kanske gjort eller kallas...
emelie tillexempel blev fall i hallen, för hon gjorde en rätt bra vurpa förra helgen!! haha :)

men mitt namn måste jag erkänna va det bästa av alla! nämligen: skalena mae!!
det lär väl säkert inte säga nån nånting alls!! men om man har sett "där fick du" så kanske man har en liten susning! haha...egentligen har det inte jättemycket med mej o göra...men roligt var det iallafall!!
speciellt efter som det är dubbla budskap: skalen med, eller ska lena med?

hahaha...o så roligt vi hade åt det (eller tja...dem andra...jag fattade inte den andra betydelsen förrens dagen efter...hahaha)

ja...sen kom då alla gäster!! o malin den godingen hade gjort världens finaste tårta till emelie!!! som uppskattades jättemycket av alla!!!


image246

kolla! har ni sett nån snyggare tårta??


image247

mingel ute på altanen under presentöppningen!


image248

emelie med en grym hatt jag gjorde till henne!! :)


image249

totte totte titta va jag har hamnat!! :D

o här kommer de goa o glada som satt vid samma bord som jag! :D

image250

Robin o malin -> Meine diamond o pebbles


image251

Totte o strumpan -> Thotempholen o standsleeper! :)


image252

Hoffan (som ser ut att va lite trött :D) o lisa -> Pearl o mrs pearl


image253

O födelsedagsbarnet oxå! :) -> fall i hallen!! :D


image254

o sen helt plötsligt när vi satt där..så small det till o totte flög ner på golvet!!! haha...malin hade fifflat till det på nåt sätt, så hans stol gick sönder!!!! hahaha!!


image255

haha go bild robin!! :)


image256

Yeeeees! :)


image257

emelie med sin nya sjal!! :D

sen höll jag tal för min gumma!! :) hoppas hon blev glad för det! :D


image259

o sen sjöng vi för henne med!! :) titta så glad hon blev!! :)

men...sen sprang jag fram till henne o slängde mej om henne o kramade henne!! o sen när jag lyft mej ifrån henne, o vände mej om så brakade det till....


image260

...haha....då gick ännu en stol sönder....haha...båda bakbenen brakade samman...o där låg emelie...inför alla, på golvet med ett stolsben i handen!!! hahaha!!! :D


image261

shake it shake it!! :) kolla robins danspose!! :)


image262

men emelie fick ta en liten paus i allt dansande!! (emelie...denna bilden var för dej :D)


image263

men sen var det på det igen! :) o strömblad har fått tag på en gitarr! :)

sen var det dags att gå in till stan!!
med en liten svänginom totte för att hämta partyhattar!! :) så med partyhattar o tutor begav vi oss in till stan!!


image264

på väg in...

o när vi mellanlandade hos totte...så skulle jag gå i hans trappa...men då snubblade jag till nåt fruktansvärt o bröt klacken på min sko!!! hahaha...hur lyckas man egentligen??? så nu är den lite skev...


image265

här går vi ju i stan :) det var ett jääävla liv på oss kan man ju säga! :)

så gick vi ju såklart till idas...


image266

här är emelie!!! go i gasen! :) (eller va det nu heter haha)


image267

jadååå

sen stack vi till b&b...var o en för sej...haha!! :)
väldans trevligt var det!!! o sen stack jag o emelie till samma efterfest som förra natten...o jag somnade i soffan ganska snabbt...igen...o sen vaknade vi vid typ tio o gick hem :)


image268

här är emelie i soffan som jag sov i...o fått tag på en galge har hon...vet inte vart den kommer ifrån! hhaha! :)

o sen...jäkla vad vi skrattade åt allt verkligen...minsta lilla o vi knäckte oss...

speciellt åt några saker...som när vi skulle städa hos janne sen...så skulle jag kasta en sån liten namnlapp till emelie...som var ganska långt borta...o då lyckas jag pricka hennes cola-glas!!! haha...fy fasen va vi skrattade åt det :) hahhaa...o sen så bytte vi simkort i våra mobiler...o då var mitt helt plötsligt borta...men då hittar emelie det mellan sina tår!!! hur kul var inte det då??

herregud! så mycket som jag skrattade i lördes o söndes har jag nog aldrig skrattat på en o samma gång!!
hahaha....tack emelie älsklingen för en uuuunderbar helg!!!!

pussss

Kommentarer
Postat av: Landin

Nämen du har också lagt upp lite bilder på festen haha fyy fään va het jag är när jag "dansar" så hett ;)

2007-04-18 @ 10:57:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0